Nieuwsberichten
CIICA is een netwerk van organisatie, individuen en experten
Meer weten over FEAPDA, de Europese Federatie van Dovenleerkrachten ? Lees de FEAPDA Nieuwsbrief.
BATOD doet onderzoek naar impact van Covid-19 op 'Teachers of the Deaf in the UK'
abrehABportal.com is nu HearingSuccess
Hoe kan de muzikale ervaring op een concert verbeterd worden voor CI gebruikers?
Hoor & Kijk: App voor ouders van een jong doof/slechthorend kind
Vocational education and training for speech and language therapists and parents for rehabilitation of children with cochlear implants
CI-gebruiker stelt Playlist samen om weer van muziek te kunnen genieten
Nathalie Boonen doctoreerde aan de Universiteit Antwerpen met haar proefschrift over de identificeerbaarheid en verstaanbaarheid van de spraak van kinderen met een cochleair implantaat
Tips en adviezen voor leerkrachten die online les geven aan leerlingen met een gehoorverlies
EURO-CIU doet bevraging in 18 Europese landen naar de impact van COVID-19 op cochleaire implantatie
In de media verschijnt vooral informatie over de impact van mondmakers op het liplezen, terwijl er evenveel impact is op auditief vlak.
(H)oren vanaf nu! Een prachtige video over het belang van draagtijd en taalinput
COVID-19 pandemie heeft enorme impact op cochleaire implantatie
Suggesties om als CI-gebruiker je vrije tijd tijdens deze Corona-crisis zinvol door te brengen
Bereid je tijdens dit corona-tijdperk voor als je als persoon met een gehoorverlies gehospitaliseerd moet worden
Na de zelfrijdende auto, het zelf-fittend cochleair implantaat?
Na 30 jaar sluit the Ear Foundation (Nottingham) op 6 maart 2020 zijn deuren
Op 14 februari 2020 promoveerde Helen Blom te Nijmegen met haar proefschrift "Hypertext comprehension in students with hearing or language problems".
Dove Engelse musicus, Paul Whittaker, leert dove kinderen de 9de symfonie van Beethoven beleven
ONICI verzorgt je studiedagen of workshops op maat
EHAK-NL, een nieuwe Nederlandstalige vragenlijst voor de inschatting van alledaagse hoor-/luistersituaties bij kinderen met een gehoorverlies
Joke Debruyne promoveerde op 28 november 2019 aan de Universiteit Maastricht met haar proefschrift ‘Cochlear Implantation in adults with early-onset deafness'
Karen Anderson (VS) zet bij het begin van het nieuwe schooljaar even op een rijtje wat leerkrachten moeten weten over leerlingen met een gehoorverlies.
De oorspronkelijk Amerikaanse therapie, die vooral het gehoor en de gesproken taal wil stimuleren, wordt wereldwijd steeds meer toegepast in de begeleiding van kinderen met een CI
Christina Barton vertelt je alles over het belang van muziek voor een CI-gebruiker
CI-team Maastricht maakt overzichtelijke tabel over 'CI en hoorhulpmiddelen'.
Anouk Sangen promoveerde op 5 juli 2019 aan de KULeuven (B) met haar proefschrift: "Single Sided Deafness: consequences for children's language development & intervention via early cochlear implantation'
Verslag van het 1ste Global LSL symposium van 30 juni-2 juli 2019 te Madrid
'Comm4CHILD' , een Europees project met 15 ESR-studenten die een opdracht uitvoeren rond communicatie bij kinderen met een gehoorverlies
Online gratis je spraakafzien oefenen. Het kan vanaf 1 juli 2019.
Nieuw omkaderingsmechanisme vanaf september 2019 voor Vlaamse kinderen met een gehoorverlies, die gewoon onderwijs volgen
Marjan (slechthorend) vertelt vanuit haar ervaring: onderschat niet wat je slechthorend/doof kind allemaal mist
Vlaamse schrijftolken aan zet !
Schrijftolk Wilfried onmisbaar voor CI-studente Linde. Reportage op RingTV (Be)
De basisconcepten van de vroege ontwikkelling: 3 prachtige video's van de Harvard University (VS)
Je kind voorbereiden op regulier onderwijs betekent ook dat je de leerkracht en het klaslokaal moet voorbereiden.
Het Europese LiveTextAccess project (LTA), wil de kwaliteit van live ondertiteling en tekstvoorziening verbeteren.
Recente Amerikaanse studies tonen groot belang tussen taalaanbod, aantal beurtnemingen, hersenontwikkeling en latere verbale intelligentie
hEARizon Action Research Workshop on Auditory Rehabilitation van 13-17 Augustus 2018 in Nairobi (Kenia)
40 miljoen woorden taalinput tegen 4 jaar
Luisterinventaris voor het basis- en secundair onderwijs, een vertaling en validatie van de LIFE-R
CRIDE-rapport toont ons belangrijke informatie over onderwijs aan doven en slechthorenden in Groot Brittannië
Recente Amerikaanse studie toont groot belang van beurtnemingen tijdens een gesprek.